.

 

 

 

 

 

 

 

 

ak-vse-o-kamerach-230

ElektroMobilně.CZ

em-dve-kola-150

Důležitá otázka, na kterou narazíte, pokud vám rozpočet umožňuje výběr. Pokud ne, už zaplétaný motor je velkým skokem vpřed v možnostech, které vám nově pro výlety dává, určitě budete elektrokolo po vyzkoušení chtít.

Nejde ale jen o snahu prodavače prodat dražší kolo, pokud doporučuje středový motor?

Ne, středový motor je opravdu lepší. Přirozeně vám pomáhá při šlapání, je tichý, má rychlý nástup, ale zároveň v přiměřené míře, nepošle vás prudce dopředu jako zaplétané motory na vyšších stupních asistence.

Máte-li torzní snímač, reaguje na sílu šlapání, zatímco zadní motor se jen zapíná a vypíná na síle, kterou jste mu nastavili. Jízda tak není plynulá, pokud ji nekorigujete výkonem vlastních svalů, někdy příliš malým, někdy namáhavým.

Vyzkoušeli jsme oba typy ve stejném terénu, EasyBike Mi5 se zadním motorem Bafang 8FUN a LeaderFox Lucas se středovým Bafang Max Drive, letošní model. Během třídenní cesty jsme zjistili:

  • zaplétaný motor má nižší dojezd (Mi5 měl baterii 13 Ah Lucas 16 Ah)
  • středový motor ve verzi Max Drive s maximem 750 wattů má výrazně navrch v prudkém stoupání (i standardní Bafang Modest bude mít výhodu díky středovému uložení)
  • zaplétaný motor je o něco hlučnější při vyšším výkonu
  • zadní nebo přední motor by si nevystačil s devíti převody ve větších stoupáních

em-dve-kola-600

Obě kola se snadno dostala přes 25 km/ limit na rovině, zatímco Lucas jako trekkové dosahoval běžně 35 km/h, Mi5 horské i při správném nahuštění nejel obvykle přes 30 km/h.

Zajímavější byla stránka komfortu jízdy, cyklostezky po kopcích nebyly problémem ani pro jedno kolo, ale zatímco zadní motor vás poveze už jen točení klikami díky pulznímu snímači, torzní snímač vyžaduje od jezdce větší snahu. Přesto středový pohon působí přirozeněji, ani si neuvědomujete, že pracuje.

Mi5 má v segmentu zaplétaných motorů nadprůměrně rychlý nástup, zapne se už po čtvrtině otáčky klik. Ostatní modely tak rychlé nejsou, což v běžné dopravě znamená, že cyklista zdržuje při rozjezdu v křižovatce nebo pokud se zařazuje do provozu. I to je jeden z argumentů pro středový pohon.

Příspěvek do diskuze
:
:
: *Vyplňte tento kód: 365 (slouží k ochraně proti komentářovému spamu)
:
Všechny položky jsou povinné

(24.6.2018 11:39) Vláďa.bk  vanekvlad@seznam.cz

Najezdil jsem s pohonem v zadním kole 2,tis km, nyní mám kolo se středovým pohonem Bafang a trochu mi vadí , ze více než jezdec o stylu jízdy rozhoduje PC ! Třeba při předjíždění v kopci jsem dal vyšší asistenci a pak se vrátil na původní ...což mi středový pohon umožňuje pouze omezeně! V kopcích na tom jsou ma obě elektrokola stejně ...


Příspěvky nevyjadřují názory provozovatele a nenese za ně odpovědnost.
Vytvořilo Anawe