Při provozu na baterie se kromě aerodynamického odporu řeší i ztráty dané zahříváním baterie a další, málokdo ale uvažuje nad tím, nakolik ztrátový je automobil se spalovacím motorem a navíc v porovnání s elektromobilem.
Podle studie zadané Úřadem pro energetickou účinnost a obnovitelné zdroje pod ministerstvem energetiky USA, shrnuté v článku na Garaz.cz jsou rozdíly opravdu výrazné.
Zatímco elektromobil má:
- 77 – 82% celkové účinnosti
- 17% z toho díky rekuperaci
- 16% ztrát při nabíjení
- 4% nebo méně na napájení klimatizace, topení, světel atd.
- 2,5% parazitické ztráty (především tření)
Kouřomobil je oproti němu velmi nezodpovědný:
- až 62% jsou teplotní ztráty motoru a výfukového systému
- až 72% jsou ztráty pístového motoru jako takového
- 5 – 6% se ztratí v pohonném ústrojí
- do 2% světla, topení, klimatizace a další
- 4 – 6% parazitické ztráty (i čerpání oleje a paliva, tok vzduchu, startér)
Ve výsledku tak má automobil se spalovacím motorem účinnost jen mezi 16 – 25% energie.