Elektromobilita
pro všechny

ElektroMobilně.CZ

em-id3-600

Tentokrát se ve třech halách představilo více vozů včetně novinek jako Volkswagen ID 3, CitigoE IV, 1:1 model Vision iV, k vidění byla Tesla 3, nové Zoe, e-Soul, e-Niro, Nexo a další. Odkaz na fotogalerii najdete zde.

Detail

em-baterie-600

Používáme-li elektrokolo namísto běžného kola, jistě nás bude zajímat celková cena za energii na kilometr jízdy.

Jaká jsou teoretická čísla?

Detail

em-kouromobil-300

Při provozu na baterie se kromě aerodynamického odporu řeší i ztráty dané zahříváním baterie a další, málokdo ale uvažuje nad tím, nakolik ztrátový je automobil se spalovacím motorem a navíc v porovnání s elektromobilem.

Jak to tedy je?

Detail

em-mirai-300

Auta na baterie (BEV) se prosazují i přes málo rozvinutou síť nabíjecích stanic a čekání na dobití. Oproti nim se staví auta na vodíkový pohon, která jsou také elektromobily, díky vodíkovému článku s velkou výhodou rychlého doplnění nádrže.

Proč se tedy rozvoj ubírá dál cestou BEV?

Detail

Elektromobily ve firmě

Poměrně velké flotily elektromobilů u nás provozují kromě carsharingových společností a Monety také Siemens, ČEZ a EON. Cílem není jen dobře vypadat, ale také ušetřit na nákladech, přestože pořízení je dražší než u srovnatelného kouřomobilu, cena za kilometr může být až několikrát nižší, stejně jako servis.

Více
 

Detail

em-jaguar-ipace-200

Elektromobil s výbornými recenzemi a trochu vyšší cenou je především v Evropě velmi oblíbený.

Proč tomu tak je?

Detail

Tesla 3 pohledem českého recenzenta

Po pozitivních recenzích zahraničních autorů konečně přišla mírně kritická česká recenze, určená pro místní budoucí zákazníky. YouTuber Mára dokonce označil tento přelomový lidový vůz za předražený holobyt.

Jak se tedy český řidič díval na zkušenosti z jízdy?

Detail

em-berider-600

Škoda Auto spustila na Praze 1 až 9 sdílení zelených elektroskútrů, s připravenými helmami v kufru (M a L), a cenou 5,- Kč za minutu, 3,33,- při využití předplatného.

Dojezd je maximálně 70 km při rychlosti až 66 km/h, pro využití stačí řidičský průkaz B a jeho schválení prostřednictvím aplikace BeRider do 24 hodin, obvykle několika minut.

Detail

em-pipes-tlaci-150

 

Podívejte se do detailu článku na videa od Yuriho a Jakuba, dozvíte se hromadu detailů, porovnáte elektromobily, zjistíte, jaké jsou dojmy z jejich používání, a zřejmě se i pobavíte...

Detail

em-vypocty-150-2

Záleží na elektromobilu, na velikosti baterie, typu elektrárny, která ho pohání, ale vždy se dá spočítat, za jak dlouho je v emisích oxidu uhličitého napřed oproti kouřomobilu.

Ve videu se dozvíte, jak tento údaj získat a spočítat, které faktory se podílejí na (ne)ekologičnosti obou druhů vozidel a do jaké míry.

Anglicky vnímající klikejte zde

Detail

em-recybyciclist-600

Výsledky vědeckých studií přinášejí poměrně nečekané výsledky - cyklisté, využívající elektrokolo, vynakládají větší námahu, než by se očekávalo, a ve srovnání s používáním tradičních kol dělají pro své zdraví stále hodně, někdy i víc.

Detaily v článku...
 

Detail

em-bafang-max-drive-150

Elektrokola mají mít v EU rychlostní omezení na 25 km/h a toto omezení je při prodeji nastaveno v počítači (displeji) kola. Není povinné, pokud jezdíte mimo veřejné a pozemní komunikace, veřejná prostranství. Na rozdíl od motorů Bosch, Yamaha, Brose a dalších, kde je nutný tento kousek hardware, mají elektrokola s motorem Bafang výhodu, že změnu maximální rychlosti lze provést jen úpravou nastavení.

Klikněte na detail článku pro nejčastější postup, jak omezení na 25 km/h odblokovat, a odkazy na návody v angličtině. Podle nové zákonné úpravy nemá být možnost změny rychlosti od modelů 2019 k dispozici, je možné, že tip právě pro svůj stroj zde nenajdete.

Detail

em-longwise_150

Je nebo není chybou pořídit jedno z nejlevnějších elektrokol na českém trhu?

Cenově dostupný Longwise od prodejce Avenberg / Catini přitahuje pozornost především seniorů, kteří nemají vysoké nároky na dojezd a rychlost.

Jaký na nás elektrokolo Hermes za 9.000,- Kč udělalo dojem v krátkém testu?

 

Detail

em-dve-kola-150

Důležitá otázka, na kterou narazíte, pokud vám rozpočet umožňuje výběr. Pokud ne, už zaplétaný motor je velkým skokem vpřed v možnostech, které vám nově pro výlety dává, určitě budete elektrokolo po vyzkoušení chtít.

Nejde ale jen o snahu prodavače prodat dražší kolo, pokud doporučuje středový motor?

Detail

em-mi5-150-2

Jako zástupce elektrokola z nižšího cenového segmentu se k nám na test dostalo horské kolo EasyBike MI5, prodávané Auto Kelly.

Svým odběratelům dali v roce 2016 na výběr mezi odběrem garážového vybavení za 15.000,- a tímto modelem, máme tak představu o tom, nakolik si ho dovozce cení.

Na zkušenosti, které jsme při testu tohoto elektrokola získali, se můžete podívat v detailu článku.

Detail

em-velofiala-logo-150

Rady, jak prodloužit životnost lithiové baterie, se do velké míry rozcházejí, částečně z neznalosti, někdy z lenosti prodejců, často z tradice baterií NiMh, které měly částečný paměťový efekt a doporučení pro jejich formování bylo na místě.

Takoví nejsou ve VeloFiala, kde dobře poradí a připravili nejen svým zákazníkům přehledný tahák, jak baterii používat před jízdou i po ní, při skladování, se zaměřením na to, aby nemuseli kupovat tak drahou součást elektrokola předčasně.

Klikněte pro verzi obrázkovou a ke stažení.

Detail

em-fikejz-trat-150

Ebiky jsou fenomén, který se začíná naplno rozvíjet i u nás v ČR, a já ho rád využívám, jak k závodům, tak ke kompenzačním tréninkům nebo jako skvělého pace makera pro tvrdý trénink v kopcích. Už delší dobu jsem chtěl otestovat skutečný reálný nájezd, abych nebyl odkázaný pouze na tvrzení výrobců nebo zkreslených informací u jiných uživatelů. A protože mám rád kopce, tak jsem zvolil k testu maximální nastoupané metry pro jedno nabití baterie. To dobře poslouží k odhadu celkového dojezdu a vůbec možnostem pohybu na horách (pokračování)

Detail

em-nabijecka-150

Na Fdrive najdete průběžně doplňovanou

Mapu nabíjecích stanic pro elektromobily

včetně detailů.

Detail

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-50
Vytvořilo Anawe
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu souhlasíte s podmínkami používání souborů cookie. Zobrazit více informací.
Rozumím
x