Elektromobilita
přítomnost a budoucnost

.

 

 

 

 

 

 

 

 

ak-vse-o-kamerach-230

ElektroKola

em-wakita-150

Kategorie městských kol je široká a zahrnuje i levné modely, se kterými má Apache Wakita společný hlavně vnější vzhled.

Tradiční řidítka, nízký rám, nosič, blatníky a světla, čelisťové brzdy. To vše mají společné.

V čem se tedy dražší městské kolo liší od levného?

 

em-wakita-600

 

Konstrukce

Aby elektrokolo vydrželo časté nebo dlouhodobé používání, je třeba, aby zpracování odpovídalo nárokům. Apache Wakita má solidní konstrukci, značkové součásti a navíc vzhled, který lze označit v rámci odpovídající kategorie označit za vkusný.

Řidítka jsou konzervativní, určená spíš pro starší věkovou kategorii, která neplánuje delší výlety do přírody. Jsou o něco hůře ovladatelná než u trekových kol, jezdec se o ně skoro neopírá. Celkově městské kolo nabízí pohodlnější posezení, jak tomu odpovídá i širší gelové sedlo v základu.

Čelisťové brzdy jsou vhodné pro plynulou jízdu, zabírají dostatečně, nicméně později a méně účinně než kotoučové. V krizové situaci je třeba brzdit s větší silou a doufat, že brzdná dráha bude stačit, jezdec by měl v provozu plánovat.

em-wakita-brzdy-200.jpg

 

Sedm převodů na zadním kolečku je zcela dostatečných pro všechny druhy kopců, se kterými se toto kolo může setkat.

Výbava zahrnuje blatníky, přední a zadní LED světlo, nosič a stojánek - parametry a srovnání cen najdete zde, spolu s odpovědí na otázku, čím se liší od levných verzí městských elektrokol: především použitými komponenty a jejich kvalitou.

 

Automatizace

Zadní motor Bafang 8FUN je příjemným překvapením, s pomocí nejlehčích převodů umožní vyjet i prudké stoupání, je téměř úplně tichý a především zabírá už po 1/3 otáčky pedálů, což je v konkurenci s jinými nábojovými motory skvělá vlastnost.

em-wakita-motor-200.jpg

 

Akumulátor 10,4 Ah je dostatečný pro asistenci v rozsahu několika desítek kilometrů, pod zadním nosičem nepůsobí rušivě a nijak výrazně neovlivňuje vyvážení kola.

em-wakita-zadni-200.jpg

 

Motor nebrzdí při dobrovolném šlapání, elektročást se zapíná tlačítkem na zadní části akumulátoru. Jednoduchý displej má tlačítko Menu, plus a mínus s pěti stupni asistence. Stlačením tlačítka mínus na jednu vteřinu spustíte režim chůze, kdy vás kolo přinutí k svižnému pochodu 6 km za hodinu, stlačením tlačítka plus na jednu vteřinu rozsvítíte světla.

em-wakita-displej-200.jpg

 

Oproti starším typům zaplétaného Bafangu má motor větší sílu a bude tak prospěšný nejen v prudších stoupáních, ale i pro korpulentní dámy a jejich nákup.

 

Závěr

Apache Wakita je dobře udělané kolo pro starší generaci, která si nechce a nemusí zvykat na něco nového. Splní očekávání, která jsou na něj kladena, za vyšší cenu poskytne spolehlivost, plynulý chod a sílu, kterou nenajdeme u levných městských kol. Při dobrém zacházení a údržbě může sloužit po dlouhou dobu, podobně jako to dokázala například Liberta.

 

em-wakita-kopec-400

Příspěvek do diskuze
:
:
: *Vyplňte tento kód: 365 (slouží k ochraně proti komentářovému spamu)
:
Všechny položky jsou povinné

Vytvořilo Anawe