Elektromobilita
pro všechny

Elektrokola obecně

em-author-logo-150

Časopis Electric bike připravil rozhovor s představiteli největší české cyklistické značky Author, spolumajitelem Martinem Havlenou a produktovým manažerem Petrem Cibulkou

Čtenáři se dozví, co si myslí o budoucnosti oboru elektrokol, o spolupráci s jinými celosvětovými značkami, o výrobě na Tchaj-wanu, o podmínkách českého trhu nebo vývoji.

Co dalšího se v zajímavém rozhovoru dozvíte?

Author je česká značka pro jízdní, horská a silniční kola, bike příslušenství a sportovní potřeby, mimo jiné se zabývá i elektrokoly. Tato značka je tu více než dvacet let a spolupracuje se světovými značkami jako je Shimano nebo Bafang.

Co se týče startu s prodejem elektrokol značka Author být rychlejší nemohla. Ba naopak spolumajitel Martin Havlena tvrdí, že rozjezd firmy byl superrychlý. Tato značka má dobré jméno a produkty, které vyrábí musí fungovat perfektně. Firma nemohla začít stavět kola s levným čínským systémem, Author působí ve dvanácti evropských zemích a takovou chybu by si nemohl dovolit. Nemohla ale začít vyrábět ani drahá elektrokola jako například Haibike, kteří sice přišli na trh jako první, ale s cenou tak vysokou, že v českém prostředí by značka zkrachovala.

Protože obor se rychle rozvíjí firma své zaměstnanecké řady rozšiřuje. Jen sledování a vyhodnocování všech novinek a změn zabere mnoho času, stejně důležití jsou i pracovníci na Tchaj-wanu. Jak už bylo zmíněno obor elektrokol se rychle rozvíjí. Firma ale nemůže stále měnit partnery a pracovat s každým. Důležitý je i servis, elektrokolo je složitý mechanismus a firma musí zajistit dostatečně kvalitní servisní systém. Navíc které státy jsou v tomto oboru úspěšné? Jsou to Tchajwanci, příkladm jsou jejich značky Giant nebo Merida. Author tedy úzce spolupracuje s Asii, ale přímý kontakt s pevninskou Čínou nemá.

Hlavní cil firmy je prodat zákazníkovi přesně to, co chce. Prodejci značky Author jsou pravidelně školeni, umí zákazníkovi vysvětlit, jak se s kolem zachází, že elektrokola potřebují zvláštní péči a umí poradit, které kolo je pro potenciálního kupce to pravé.

Ohledně zkušeností firmy s pohony spolupracují se značkami Shimano, Bafang nebo Suntour. Spolupráci se značkou Bosch Author odmítl, byla by to už pětadvacátá značka v Evropě, která používá tento motor, navíc Bosch trval na minimálním odkupu tisíci kusů, což si značka nemohla na svém startu dovolit. Nyní Author zkoumá například domácí pohon Comp Drives.

Havlena i produktový manažer firmy Petr Cibulka věří, že nezajímavějším segmentem elektorkol budoucnosti jsou silniční elektrokola s menšími motory a slabšími bateriemi. Tyto podmínky splňuje například systém Fazua.

A jaké novinky si pro zákazníky firma Author připravila pro budoucí sezónu? Značka zůstane u svých hlavních dodavatelů. Je možné, že v nabídce přibyde další kategorie, a to s nějakým zajímavým elektrokolem s méně rozšířeným pohonem, prozradil Cibulka o plánu na příští rok, Havlena potvrdil, že velké změny se konat nebudou. Author chce pokračovat ve spolupráci s kvalitními a spolehlivými značkami jako je právě Shimano nebo Bafang. I kdyby Shimano zlevnilo a přišlo s levnějšími pohony nebo Bafang naopak podražil. Nabídka se ale stoprocentně rozšíří. Kolekce na rok 2019 je už dávno naplánovaná, ale se značkou Shimano už teď Author komunikuje o řadě 2020.

A jak vidí pánové budoucnost elektrokol? Cibulka si je jist, že ta správná cesta je zvyšování kapacit baterií, zmenšování baterií i motorů a integrace těchto komponentů do rámů.

 

Anna Hovorková

 

Příspěvek do diskuze
:
:
:
:
Všechny položky jsou povinné
Vytvořilo Anawe
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu souhlasíte s podmínkami používání souborů cookie. Zobrazit více informací.
Rozumím
x