.

ak-xiaomi-vanoce-230-2

Elektrokola obecně

em-intersport-logo-150

Ať už si chcete vyjet na víkend nebo pořádně otestovat vyhlédnuté elektrokolo, ceny půjčovného vás v mnoha případech zchladí. Tisícovku za den si řekne hodně z prodejen / půjčoven, 700,- až 800,- Kč je velmi častých.

Kolem 500,- nebo levněji denně už téměř kolo nenajdete, je třeba individuální domluva, například pokud máte zájem elektrokolo koupit, nebo vyjde-li vám vstříc místní půjčovna.

Příjemnou výjimkou je například Intersport, který vám na první test půjčí elektrokolo za 300,- Kč za jeden den, na dva dny za 500,- na tři dny jen za 700,- Kč celkem.
 

Detail DISKUTOVAT

em-author-logo-150

Časopis Electric bike připravil rozhovor s představiteli největší české cyklistické značky Author, spolumajitelem Martinem Havlenou a produktovým manažerem Petrem Cibulkou

Čtenáři se dozví, co si myslí o budoucnosti oboru elektrokol, o spolupráci s jinými celosvětovými značkami, o výrobě na Tchaj-wanu, o podmínkách českého trhu nebo vývoji.

Co dalšího se v zajímavém rozhovoru dozvíte?

Detail DISKUTOVAT

em-trasa-150

Pěkné povídání o první větší jízdě na elektrokole zveřejnil na svém blogu Vojtěch Mareš.

Detail DISKUTOVAT

em-dve-kola-150

Důležitá otázka, na kterou narazíte, pokud vám rozpočet umožňuje výběr. Pokud ne, už zaplétaný motor je velkým skokem vpřed v možnostech, které vám nově pro výlety dává, určitě budete elektrokolo po vyzkoušení chtít.

Nejde ale jen o snahu prodavače prodat dražší kolo, pokud doporučuje středový motor?

Detail DISKUTOVAT

em-pani-na-kole-150

Elektrokola jsou dnes v kurzu. Jsou alternativou, jak bez přílišné námahy dojet kamkoli, a mnohdy i dál, než bychom si vůbec na obyčejném kole troufli. Ale jak na to, když vám kapsa nedovolí příliš a přesto po elektrokole toužíte?

Detail DISKUTOVAT

em-elektrokolo1-150

Důvodů je několik:

  • obchůzky a nákupy by zabraly moc času a jezdit autem je zase trochu zbytečné
  • pravidelné dojíždění do práce je na elektrokole za dobrého počasí realizovatelné
  • rádi jezdíte na výlety, ale dojezd elektrokola vám umožní mnohem více i v kopcích

Detail DISKUTOVAT

em-rebel-150

Čtivý článek o elektrokolech předkládá přehled jejich oblíbenosti mezi českými zájemci.

Prodeje se postupně zvyšují i přes stále vysokou cenu, o to vyšší, pokud uvažujeme o kvalitnějším a lépe vybaveném modelu.

Je mnoho důvodů, pro které si elektrokola získávají oblibu, kromě větších možností pro aktivní cykloturistiku v kopcovitém až hornatém terénu jde i příspěvek ke zdravějšímu životnímu stylu i zachování pohyblivosti ve vyšším věku.
 

Detail DISKUTOVAT

Pro placenou spolupráci jednorázovou nebo pravidelnou hledáme majitele elektrokol nebo profesionály z oboru.

Příspěvky z vašich cest, zkušenosti s konkrétním modelem, to vše přispěje k informovanosti budoucích elektrocyklistů.

Využijte prosím kontaktní formulář.

Detail DISKUTOVAT

em-dude-thief-150

Pokud máte kolo zamčené doma, spadá obvykle pod pojištění domácnosti, jakmile zločinec překoná uzamčené dveře a zanechá na zámku škrábance, s protokolem od policie stačí dojít na pojišťovnu.

Ve chvíli, kdy elektrokolo v hodnotě postarší Fabie přivážete zámkem k lampě, situace je odlišná, musíte mít extra pojištění. A protože velké štípací kleště si s vaším zabezpečením poradí i za bílého dne, je to určitě ke zvážení.

Prodejci elektrokol nejčastěji spolupracují s ERV pojišťovnou, kolo máte pojištěné ve chvíli, kdy odcházíte z prodejny, bez ohledu na to, že platba může proběhnout až později. Připravte se ale na to, že roční pojistka už pro kolo mezi 25.000,- a 35.000,- Kč bude za 2.390,-.

Detail DISKUTOVAT

ak-elektrokolo-150

Při čtení článku na české Wikipedii vás možná překvapí, že skutečné náklady na provoz elektrokola jsou kolem 1,- Kč na kilometr, započítáte-li opotřebení. Může jít o odhad s velkou mírou rezervy, ale podobně jako u elektromobilu, spotřeba elektrické energie není jediné, co je třeba vzít v úvahu.

Maximální povolená rychlost elektrokola je u nás na veřejných komunikacích 25 km za hodin, prodejce vám však může za pár tisíc korun legálně odstranit softwarové omezení, protože většina kol je schopná větší rychlosti (pak se máte držet mimo pozemní komunikace). Namísto celého elektrokola je možné také dokoupit nebo si nechat namontovat přídavnou sadu na své starší kolo.

Detail DISKUTOVAT

ak-penize-150

Přestože spotřeba elektřiny v přepočtu na finance je v podstatě zanedbatelná, při provozování elektrokola je třeba vzít v úvahu i další faktory:

  • pořizovací cena
  • pojištění
  • servis
  • výměna pneumatik
  • výměna baterie

V každém případě jde při srovnání, které zahrnuje i servis, jen o zlomek nákladů oproti autu, spalujícímu fosilní paliva, a elektrokolo je levnější dopravní prostředek na odpovídající vzdálenosti i oproti elektromobilu, přesouvá se jen desetina hmotnosti, nemluvě o pořizovacích nákladech.

Detail DISKUTOVAT

em-montaz-fox-150

Protože Čína dotuje vývoz elektrokol, především ta levnější se dovážejí do EU ve velkém.

Mnoho značek je prodejci označováno za české, ale je třeba si uvědomit, že ve skutečnosti jde o montážní firmy, i přesto, že design kola vychází z jejich zadání. Náklady na výrobu v Číně jsou natolik nízké, že jim evropské podniky nemohou konkurovat.

V seriálu videí se můžete podívat, jak probíhá tento proces ve firmě Leader Fox.

Detail DISKUTOVAT

em-dude-time-150

Od září. Sezóna právě skončila, výrobci oznámili nové modely, aktuální se začínají doprodávat - prodejci nabízejí slevy, případně něco navíc.

Nové modely jsou o něco málo vylepšené, obvykle za vyšší cenu, která počítá se zájmem hned na začátku sezóny, nakupovat je můžete už v zimě, rezervovat i dříve.

Protože banky srážejí obchodníkům za platbu kartou, zeptejte se na slevu při platbě v hotovosti.

Největší úsporu obvykle znamená využití srovnávače cen a nalezení výhodnější nabídky než je doporučená cena.

Detail DISKUTOVAT

Vytvořilo Anawe